×

FAQ voor opdrachtgevers.


Wat kost het plaatsen van een opdracht? 
Het plaatsen van een opdracht is bij Easzy geheel gratis! U betaalt enkel voor daadwerkelijk afgenomen uren.

Tot wanneer kan ik de opdracht kosteloos annuleren? 
Zolang u niemand accepteert voor uw opdracht kunt u de deze ten alle tijde kosteloos annuleren.
Heeft u een kandidaat geaccepteerd? Dan kunt u deze tot uiterlijk 96 uur voor de starttijd van de dienst kosteloos annuleren. Daarna heeft de kandidaat recht op uitbetaling van 100% van de geplande uren.

Wie zijn de zzp'ers en werknemers op het Easzy platform? 
In principe kan iedereen in Nederland zich aanmelden bij Easzy. Door middel van een gebruikersprofiel wordt er echter zichtbaar wie de persoon is, wat hij/zij kan kan en of de persoon een zzp'er of werknemer is.
Ieder profiel is voorzien van een korte inleiding, een lijst met vaardigheden en een foto. Naarmate een kracht vaker werkt wordt door middel van een aantal sterren tevens duidelijk hoe hij/zij in de praktijk presteert. De beoordeling is gebaseerd op de ervaring van andere opdrachtgevers.

Wat is het verschil tussen Easzy als platform en een uitzendbureau? 
Een uitzendbureau heeft een bemiddelende rol. Bij Easzy komt vraag en aanbod direct bij elkaar. U bepaalt zelf wie de opdracht uitvoert.

De werknemer meldt zich ziek, wat te doen? 

  • Als de geaccepteerde zzp'er of werknemer zich binnen 96 uur voor het begin van de werktijd ziekmeldt, dan dient de werknemer direct met de opdrachtgever contact te zoeken. U kunt dan als opdrachtgever in het portaal achter de naam van de desbetreffende zzp'er of werknemer aangeven dat de werknemer zich heeft ziekgemeld.
  • Als de geaccepteerde zzp'er of werknemer zich buiten de 96 uur voor het begin van de werktijd ziekmeldt, dan kan de werknemer zichzelf uit de opdracht verwijderen zonder consequenties. U als opdrachtgever ontvangt hierover bericht. De plek van de kandidaat wordt weer vrijgegeven in de app. 


De werknemer of zzp'er is te laat voor de klus. Wat doe ik? 
Probeer telefonisch contact op te nemen. Hoor aan wat de reden is dat de zzp'er of werknemer te laat is. Noteer vervolgens in de urenregistratie wat de daadwerkelijke starttijd is geweest.

Wat te doen als de werknemer niet op komt dagen?
Mocht de kracht niet komen opdagen (= No-Show) bij een opdracht en hij/zij geeft ook geen gehoor aan diverse contactmomenten, dan kan in overleg met Easzy de werknemer tijdelijk (dan wel definitief) geblokkeerd worden voor het platform.

Hoe kan ik mijn account verwijderen?
Bent u niet meer actief en wilt u uw account definitief laten verwijderen? Dit kan schriftelijk via backoffice@easzy.nl.  

faq